2013. december 27., péntek

Bluepanther Voyager XXL

Régen jelentkeztem, megtöröm végre a nagy csendet.


Most is a kezemben tarthatnám azt a tablet PC-t ami nem is olyan régen érkezett Kínából. Igen, most egy olcsó tabletet fogok górcső alá venni.
Végre először teljes mértékben a számomra rendelkezésre álló adatokkal dolgozhatom, nem kell az interneten keresgélnem.

Szóval a Voyager, érdekes kis gép, szépen indul, a bekapcsoláskor egy sci-fi-be illő repülőgép vagy űrhajó (nem tudom eldönteni) képét látjuk. Ezután természetesen az Android felirat majd az ismert lezárt képernyő.

Külső

Nem igazán tudom eldönteni, hogy most mi a teteje, mi az alja, melyek az oldalai, így hasra ütés szerűen válogatok, na jó az előlapi kamera bal felül van szerintem, szóval eszerint járom körbe.

Bal oldalt kapott helyet a két hangerőszabályzó gomb, ezek kitüremkednek nagyon a házból, de könnyű őket benyomni, kényelmes a használatuk. Kicsit följebb, igazán meglepő módon egy dedikált vissza gomb üldögél. Ez is ugyanannyira kiemelkedik a házból, mint a hangerőszabályzók, de ennek inkább a feladata, ami meglepő, hiszen ilyet én még nem láttam.

Jobb oldalt sima az egész, nem raktak oda semmit a szorgos Kínaiak.
Az alja szintén teljesen üres.

A teteje, hű, na, az már aztán tartogat mindent, amit egy tablet vásárló akar. Itt balról indulok, és úgy sorolom fel.
Legkijjebb egy csavar fekszik, ez ugye lényegtelen, minden bizonnyal egy rögzítő alkatrész. Tőle jobbra a bekapcsoló gomb. Szerintem ezt, picit kényelmetlen elérni, főleg nekem, aki a Samsung megoldásához van szokva. Viszont itt már talán látszik, hogy az eszközálló irányultságú használatra van felkészítve. Befele haladva találjuk a JACK csatlakozót. Ez semmi különös dolgot nem rejteget, az ami. Itt jön azonban az első meglepő dolog, egy HDMI csatlakozó, vagyis kimenet. Utána kapásból két MicroUSB foglalat, ez először nagyon fura volt nekem, hisz az első a Host név alatt fut, utólag jöttem rá, ide lehet csatlakoztatni a külső eszközöket. Ezután egy piciny reset nyílás, gondoltak a szegény felhasználókra és sejtették, hogy az Android hajlamos lefagyni. Lassan elérve a jobb oldalt van még egy DC-5V-os töltőbement, erről később ejtek majd szót, a doboznál. Legvégül pedig egy nyitott MicroSD foglalat valamint a mikrofon nyílása, igen ez is felülre került.

A hátlap egyszerű, az adatait tartalmazza, feltételezhetően a Stereo hangszórót, de olyan közel vannak egymáshoz, hogy nem észrevehető, valamint egy hatalmas VOYAGER XXL feliratot.

Az előlap se lep meg minket, a hatalmas kijelző és az előlapi kamera.

Doboz

A készülék egy nagyon szép, igazán egyedi dobozt kapott, színes képekkel, de ez ugye semmit nem jelent.

Ha kinyitjuk, akkor legfelül találjuk a tabletet, ha az alatta lévő papírt kivesszük, akkor elénk kerül három kis zacskó, benne fekete kábelek.

Az első a töltő, na, ez egy különleges darab, ilyet csak a kínai eszközöknél látunk, a jó kis régi hengerfejű töltőfej. Egy USB kábel ez természetes és a Host kábel, ami arra szolgál, hogy eszközöket tudjunk vele összekötni. Én ezt egérrel próbáltam csak, nagyon kellemes használatot eredményez, sőt meg kell, valljam, habár biztos nem minden nap használnám, de például ebben nincs SIM foglalat, így ha utaznék, jó lenne, ha egy külső eszközzel tudnék rajta netezni.
Ezeken kívül csak a leírások és a garanciapapír van benne.


Hardver
Az eszköz hardveresen sem az utolsó, habár messze elmarad a mai csúcsgépektől. Kapunk egy nagyon alap 1,5 Ghz-es processzort egy Mali-440 3D GPU-val.
A gép adati szerint nagyjából 1 GB ram van benne, de inkább kevesebb. A belső memória 8 Gigabájt.
A kijelző 10,1”-os.

Lefutattam rajta az Antutu nevű benchmark programot, ami elég alacsony, 6620-as számot adott, de ez meglepett.

Játékok
A tableten gyárilag természetesen nincs játék, én rátettem a Traffic Racer nevű Unityra épülő, szerintem csodaszép autós, forgalomkerülgetős programot, és zökkenőmentesen futott. De természeteses a ma felkapott Pou is fut rajta gond nélkül, hiszen tulajdonosa azt használja.

Filmek
A gépre ráraktam két traliert egy 720-asat és egy 1080-asat, mind a kettőt akadás mentesen kezelte, ezért is írtam, hogy az antutu szám meglepett.

Rendszer
Az eszköz 4.1.1-es Android rendszert futtat.
Erről több szót nem érdemes említeni, mert a gyári felületet kapjuk, semmi extra, vagy egyedi UI.

Kijelző


A kijelző, egy 10,1”-os TFT LCD kijelző. Ez a megszokottan többujjas érzékelésre alkalmas megjelenítő viszont sajnos eléggé siralmas. A felbontásával nincs baj, kellemes, nem pixeles, de a betekintési szögei borzalmasak. Egy szögből nézve például már 10 fok elforgatással is kifehéredik a fekete és fekete lesz a fehér. Viszont ezt leszámítva nincs baj vele.

Kamera
Ez lényegében csak azért kap külön alpontot, hogy megemlítsem, mert siralmas. Még nem jöttem rá, lehet, hogy lehet szép képet is csinálni vele, nem igazán hiszem. Lényegében a fényeket teljesen kizárja, amikor magamat akartam fotózni, az arcom helyén csak a fekete fejalak volt. Ha a lámpára irányítottam, vagyis próbáltam akkor is, alig lehet kivenni valamit, annyira sötétek a képek.

Végkövetkeztetés:
Alapok                                               15/11 
Design                        5/4                 
Anyaghasználat          5/4
Fogás                          5/3                 
Belső                                      10/6
Rendszer                     5/4
Hardver                      5/2

Felhasználói élmény             30/21,5                      
Kamera                       5/0
Kezelhetőség              5/4
Játékok                       5/5
Filmek                         5/5
Kijelző                         5/3
Hangszórók                 5/4,5


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése