2014. december 28., vasárnap

iPad Air 2

Régóta a piacon forog már az az iEszköz amit ma bemutatok.
Sokat nyomkodtam, próbálgattam, ismerkedtem vele.

Az Apple idén nagyon bekeményített, kiadott egyből nem is egy de rögtön 2 iPhone-t, nyugdíjazta az iPod Classicot, Teljesen újratervezte az OS X-et és persze a két iPad-et sem hagyta békén.



Idén is a megszokott módon két darab iPad jött el. Egy kisebb méretű iPad Mini 3 és egy normál méretű iPad Air 2. A mai nap csak a nagy testvérrel fogok foglalkozni, a kisöcsi minden bizonnyal áttolódik jövőre.

Miben is változott az iPad Air 2 a tavalyihoz képest?
Vékonyabb lett. Sokkal.
Eltűnt a némító/forgatás kikapcsoló gomb.
Jobb processzort kapott.
Amerikában hadat üzentek a SIM kártyáknak.
Van lassított felvétel.

Az Air 2 külsejében nem sokat változott de azért nézzük meg:

Felül a megszokott bekapcsológomb és 3,5mm-es Jack található.

Alul a 2 darab hangszóró és a lightning kábel bemenete.

Jobb oldalt a két hangerőállító, a némító helyén egy mikrofon. A 4G-s modellen a SIM tálca

Bal oldalt semmi.

Hátul a szokásos kép fogad, annyi különbséggel, hogy a kamera körüli gyűrű eltűnt.

Az előlapon egy változás van: Touch ID.

Hardver:
Az Apple a tavalyi hülyeségét most szépen meg nem történtté akarja tenni, hiszen ha még emlékszünk a tavalyi iPad Air a sima A7-es processzort kapta meg ami nem tett jót szegénynek. Idén ez megváltozik, megkapjuk az A8-as X-el bővített változatát, azaz az A8X-et, 3 maggal.

Ugyebár az eszköz sokkal vékonyabb lett, de hogyan? Az aksi nem változott, vagyis nem lett vékonyabb, a technika egy év alatt nem fejlődött annyit, hogy ennyire levékonyítsuk az eszközöket, egyedül a kijelzőgyártás fejlődött. Az eszközbe egy laminált kijelző került. Ennek vannak előnyei és hátrányai is.
Először a hátrányai:
- Ha törik, akkor törik az egész.
- Nem lehet külön cserélni az üveget vagy az LCD-t, egybe kell.
És az előnyei, ezek után:
- Sokkal közelebbinek érezzük a kijelzőn lévő dolgokat.
- Befért egy plusz tükröződésgátló réteg.

Szoftver:
Na ez nem nagy újdonság. iOS 8, már ismerjük, ugyanaz mint az iOS 7 csak kicsit fejlettebb. Egy korábbi cikkemben már írtam róla.

Vissza a Hardverre:
Az új iPad egy új hangrendszert is kapott. Szerintem ebben már a Beats keze is benne van. A táblagépbe épített hangszórók embertelenek. Hangosak, tiszták, mélyek. Nagyon szép hangja van az eszköznek, viszont a sok szép mély hang visszaüt.
Már alacsony hangerőnél is rezonál a tablet, magas hangerőnél erősen rázza az embert. Sok blogon és oldalon azt olvastam, hogy az emberek elégedetlenek ezzel. Szerintem ez hülyeség. Autós játék közbe talán még jó is, hogy a motorra rezeg a kezünk, olyan valós érzést ad. Viszont ami meg egy másik, az én Samsung Galaxy Note 10.1-esem is rezeg, de nem is kicsit. Amikor kipróbáltam, hogy mit csinál ugyanazoknál a hangoknál max hangerőn, az is megrázta a kezemet.
Na akkor gondoltam egyet, irány a Media Markt, azon belül az igen népes tabletsor és teszteljünk. Az eredmény eléggé meglepő volt. A tabletek nagy része ugyanígy remeg.
Ez az utolsó pár sor, azoknak szólt akik emiatt húzzák le ezt a tabletet.

A TouchID-t csak említem, hiszen azt is ismerjük az iPhone 5S tesztből, nem változott.

Két fergeteges kamera (és köztük egy iPad).

Így ír az Apple oldala.
Az előlapi kamera a megszokott 1,2 megapixeles FaceTimeHD kamera.
Hátul van akkor biztos a fergeteges dolog.
Itt már egy 8 megapixeles FullHD videórögzítésre képes érzékelő fogad minket.
Kapunk sorozatfelvételt, lassított üzemmódot.

Adatkommunikáció:
Újfajta LTE, gyorsabb.
4.0 Bluetooth.

És akkor egy kis extra, ami az én szememben emeli ezt a tabletet:
Szerintem ez egy ideális méretű, képarányú eszköz. 
Ingyen kapunk hozzá irodai szoftvercsomagot iWork néven (Keynote, Pages, Numbers, iMovie, GarageBand). 
Nagyon sokféle program érhető el rá, akár olyanoknak mint én aki programozni szeretne C# nyelven akár olyanoknak akik fizikai modellekkel dolgoznak (Algodoo) akár azoknak akik terveznek (AutoCAD 360°). 
A böngésző egyszerre több lapot tud működésben tartani (ezt a többi iPad is tudja), és próbáljuk csak ki egy Androidon, nem fog menni. 
Megbízhatóan ki tudjuk számolni, hogy hány évig fogjuk megkapni a frissítéseket. Elég csak belegondolni, hogy az iOS 8 kompatibilis az ipad 2-vel is, ami 2010-ben jelent meg, azaz 4 éve, ha így számolunk, akkor ez az iPad Air 2 akár 2018-ig is frissíthető lesz.

Köszönöm, hogy elolvastad a cikket, Bol
dog Karácsonyt minden kedves olvasónak. Boldog Újévet!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése